tisdag 22 februari 2011

Intervju och chokladmuffins...

Idag får jag besök av Falu Kuriren som ska intervjua mig för en artikel. Det ska bli väldigt trevligt, så vad passar inte då bättre än god fika? Jag har i alla fall dagen till ära bakat Chokladmuffins som både går snabbt och enkelt att göra:

100 g smör
2 ägg
2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vanillinsocker
1 kryddmått salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl 
1/2 tsk bakpulver

Ställ veckande pappersformar i en långpanna eller på en plåt. 
Smält matfettet och låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt och tillsätt sedan de övriga ingredienserna. 
Blanda tillsist i matfettet.
Fördela smeten i formarna. Fyll dem inte till mer än 3/4.
Grädda mitt i ugnen i ca 10 min på 200°C.

Klipp ut små pappershjärtan som formar till mönstret


Fina glasklockor och kakfat finns att köpa på koffert.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar